Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!

AV
Vieras

/ #220 Niin ja näin

21.07.2010 01:03

Tähän yhdyn että nuuska on parempi vaihtoehto kuin tupakka. Mutta ei ole nuuskakaan terveellistä todellakaan. Itse olen käyttänyt sitä 9 vuotta, mutta en enään. Minulla oli nuuskankäyttö aikoina todella useasti poskiontelotulehdus ja ei ole ollut enään lopettamisen jälkeen. Saman on huomannut nuuskan käytön lopettanut kaverini.

Ja ne jotka pitävät nuuskan käyttöä ratkaisuna tupakan lopettamiseen, niin pistäkääpä galluppi pystyyn että esimerkiksi moniko tupakoiva nainen olisi valmis vaihtamaan tupakan nuuskaan? Ja ei ole kukaan tupakkaa polttava mieskään suostunut kokeilemaan nuuskaa tupakan sijaan. Ja monelle nuuskaa tupakan sijaan olen suositellut. Mene ja tiedä sitten miten se vaikuttaisi jos nuuskan myynti suomeen tulisi. Itse kyllä epäilen sen vaikutusta tupakoivien määrään. Ruotsiin taas ei voi vedota että ''Ruotsissa on vähemmän tupakkaan kuolevia'', koska siellä on pitkä nuuska perinne. Ja ihmiset on siellä pitkään käyttänyt nuuskaa. Eli tarkoitan että nuuskan myynti suomessa ehkä vähentäisi aloittavia tupakoitsijoita, mutta ei sillä hetkellä polttavia. Mutta pikku hiljaa suojataan tupakin osto niin hyvin että kukaan ala-ikäinen sitä ei saa joten hyöty jää vähäiseksi nuuskan myymisestä suomessa.

Myöskään ette varmasti haluaisi että mahdollisesti tulevat lapsenne ja lapsen lapsenne käyttäisi monien vuosien päästä nuuskaa. Vai?

Ja pysytäänpä nyt tosiasioissa. Vaikka tähän adressiin kirjoittaisi kuinka moni ihminen niin ei tule suomeen nuuskaa myyntiin. Ja lähiaikoina nuuskan tuontia suomeen rajoitetaan taas. Pikku hiljaa se lopetetaan kokonaan.