Mopot 60km/h

anonyymi1

/ #712 hah

28.11.2011 02:15

Hah, mitä järkeä on nostaa ikäraja 16 vuoteen ? aivan järjetöntä sanon minä. Ensinnäkin on juuri tämä ennen mainittu kevari-ikä joka osuu 16-vuoteen. Vaikka kaikilla ei olisikaan varaa ostaa kevaria niin ei siinäkään ole mitään järkeä että kun suurin osa nuorista ostaa auton 18-vuotiaana, niin on heillä vain 2 vuotta aikaa totutella ajamaan. Sitäpaitsi nykyään kun mopokortin hinta on noussut eise ole edes paljon kevari korttia kalliimpi. En todellakaan allekirjoita tätä iän takia. 2 vuoden totutteluaika ennen autolla ajamista ei todellakaan riitä mihinkään. Päinvastoin mopokortin ikä tulisi tiputtaa 14-vuoteen.

Allekirjoitan kuitenkin sen, että 60km/h on todella passeli vauhti noille mopoille ja ERITYISESTI MOPOAUTOILLE! Alati liikenteessä näkee kusipää kuskeja jotka ohittavat näitä koppeja aivan senttien päästä. Tämä todellakin lisää vaarallisuutta liikenteessä! Sitäpaitsi jos jarrut ovat ainoa syy miksi nopeusrajoitus on 45km/h, niin voin kokemuksesta kertoa että mopoautoissa jarrut ovat jopa autojen tasoisia. Mopoissakin levyjarrut ja sitäpaitsi 70% mopoista jo muutenkin viritettyjä.