Hävittäjäkaupat uuteen harkintaan - miljardit hyötykäyttöön!

Vieras

/ #8

16.05.2020 11:42

Moro! Olen miettinyt paljon tätä hävittäjäasiaa ja en ole yleensäkään varma esim. Naton kanssa onko se puolustus vai kauppapolitiikkaa. Jos artikla 5 on ollut käytössä kerran ja jos vaikka Slobo alkaisi sovittaa saappaankärkeä Suomen maaperälle toivoen tietysti ettei niin koskaan käy, niin kuka kerkiää apuun mistään Atlantin tai muun tukikohdan seuduilta kun maa on jo miehitetty. Myös Hornet-kauppojen vastakaupat jäivät mieleeni koska SDP:n erittäin korkea-arvoinen henkilö kertoi `pikku poreessa` että vastakauppoja ei ole eikä tule eikä pitänytkään tulla joten se siitäkin. Eli miksei rakenneta pohjoismaista puolustusyhteistyötä ja hankitä Ruotsista koneita jotka ovat suunniteltuja Pohjolaan ja tankattavissa sekä aseistettavissa vartissa. Myös nerokas tutkajärjestelmä on mielenkiintoinen koska koko laivue saadaan `letkuun`! Tietysti parempi ilman mutta mun kompetenssi ei riitä arvioimaan kuinka monta konetta tarvitaan. Armeijat klobaalisti tuhlaavat järjettömästi luonnonvaroja.