VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Tassu

/ #70 susialueelta

22.12.2011 22:01

Tällä alueella liikkuu kolme eri laumaa,koiria on viety pihoista,juoksulangoista ja tarhoista. Metsästäjät eivät oo uskaltaneet koko syksynä ajattaa koiria. Lapsille on pitäny järjestää "susikyydit" kouluille.. Itselläni on kaksi koiraa mutta eipä niitä uskalla kumpaakaan enää valvomatta ulos jättää,saati että voisi minnekään metsään lähteä lenkille niiden kanssa. Samoin nelivuotias lapsi pidettävä näköpiirissä koko ajan kun ollaan ulkona,tosi inhottavaa kun ei enää uskalla antaa leikkiä vapaasti ympäri pihaa niinkuin ennen.. Olen päivät töissä ja hevosten hoito jää iltapuolelle ja on suhteellisen inhottavaa hakea heiniä kaukaa suurpaalista. Koko ajan kyylätä otsalampulla kiiluuko ylimääräisiä silmäpareja jossain.Sydän syrjällään ajaa autolla pihaan ja ekana pitkillä valoilla tarkistaa että ovat kaikki tallessa ja jaloillaan siellä tarhassa. Kuulostella tallitöitä tehdessä juoksulangassa ulkoilevaa koiraa että on kaikki sillä ookoo.Tarkkailla hevosten käyttäytymistä.Linkkupysäkille kulkeminen kävellen parin kilometrin matka muuttunu autolla liikkumiseen kun kertakaikkiaan tuntuu orvolle odotella linja-autoa metsätaipaleella jossa tietää susia liikkuvan. Eikö se jo perustuslaissa lue että jokaisella on oikeus turvallisuuteen ja vapauteen? Ei tämä mitenkään turvalliselle eikä vapaalle enää tunnu..Todellakin sais ihan vapaat kädet antaa metsästäjille susien kaatoon ja sitä tapporahaakin!!