Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Vieras

/ #1117 MALLIA KAINUUSTA!

25.12.2011 09:53

Terveydenhuoltolain yhtenä tavoitteena on parantaa kansalaisten yhdenvertaisuutta hoidon saatavuudessa (2§: ” Lain tarkoituksena on toteuttaa väestön tarvitsemien palvelujen yhdenvertaista saatavuutta, laatua ja potilasturvallisuutta”).

Sosiaali- ja terveysjohtajan ehdotus:
Sosiaali- ja terveyslautakunta tekee terveydenhuoltolakiin perustuvan ensihoitopalvelun palvelutasopäätöksen 1.1.2013 alkaen ensihoitokeskuksen esityksen mukaisesti. Samalla lautakunta toteaa, että toiminnan palvelutasopäätös edellyttää henkilöstön lisäystä ja määrärahavarausta vuoden 2012 talousarvioon verrattuna vuoden 2013 talousarvioon noin 1 milj.euroa.
Sosiaali- ja terveyslautakunta hyväksyi päätösehdotuksen.
(http://kafi.tutka.net/mk_paatokset/kokous/2011898-13.PDF)

2) Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti ensihoitopalvelun järjestämisestä 1.1.2013 alkaen, että ensihoitopalvelutoimintaa Hyrynsalmen, Puolangan ja Ristijärven toimipisteiden osalta ei kilpailuteta, vaan toiminta siirretään Kainuun maakunta-kuntayhtymän omaksi toiminnaksi 1.1.2013 alkaen. Samalla lautakunta totesi, että toiminnan muuttaminen ostopalvelusta omaksi toiminnaksi edellyttää uusien vakanssien perustamista ensihoitopalveluun 1.1.2013 alkaen ja niiden käyttöönottoa siinä vaiheessa kun se on toiminnallisesti tarkoituksenmukaista. Toiminnan siirtäminen omaksi toiminnaksi edellyttää vuoden 2013 talousarvioon noin 280.000-500.000 euron lisämäärärahavarausta.
(http://kafi.tutka.net/mk_paatokset/kokous/2011898-12.PDF)