IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Lautakangas

/ #943 Turvelupahakemuksia nurin AVI:ssa

30.12.2011 14:13

Hartolasta kuuluu hyvää ja huonoa. Hyvää sikäli, että Hartolan Turpeen ja Vapon suonhävitysvaatimuksia hylättiin AVI:ssa 122 ha:n alalta, mutta huonoakin, koska Valtakunnan Mahti Vapo Oy sai ympäristöluvan 78 ha:n kurakaivokselleen.

Vapolle on Suomessa annettu poliittisin päätöksin niin iso valta, että sen turvelupahakemukset saavat aina hellävaraisemman erityiskohtelun, mutta tilanne on muuttumassa vähitellen Vapon häikäilemättömyyden paljastuttua myös kansalaisille.

Vapo valittaa päätöksistä varmuudella HAO:een ja kun sieltäkin tulee pakit, valtionyhtiön rahapussi riittää suvereenisti jatkovalitukseen KHO:een. Me veronmaksajat jotka omistamme Vapoa, sponsoroimme siis kuuliaisesti luonnon hävittämistä turvekaivannoille. Jokin järki valtionyhtiön sikailuun on viimein saatava. Tämä muistutukseksi poliitikoille jotka Vapon hallinnossa istuvat tai muuten firmaa ovat tukemassa. Turpeenpoltolla sekä suo- ja vesiluonnon tuhoamisella ei ole yhtään enempää tulevaisuutta kuin moraalittomalla politiikallakaan.