Valtion retkeilyalueiden metsien hakkuut on lopetettava

ajokoira

/ #52 Olet oikeassa 50 kommentoija.

19.01.2012 12:15

#50: - Metsähallitus tekee tulosta päätehakkuilla,mutta onko se moraalisesti ja ympäristövastuullisesti oikein tulisi sitä Metsähallituksen tulostavoitteesta päättävien tahojen tarkemmin miettiä.Muutaman vuoden kuluttua nämä tukkimetsät käyvät vähiin ja MH-n on haettava tulosta ensiharvennuksita nykyistä enemmän.Sitten kun nämä arvometsälöt ja retkeilyalueet on hakattu,niin mihin pohjata MH-ssa virkistys-luontopalvelun mahdollisuuksia tehdä tulosta.Entä vastuu luonnonmonimuotoisuuden säilymisestä.Ei kai MH-ssa kuvitella näiden nuorten rääseikköjen palvelevan retkeilyalueina ja säilyttävän luonnonmonimuotoisuuden.Nyt olisi viisaita Mh-n tulostavoitetta reilusti laskea ja säästää loput ikimetsät ja retkeilyalueet hakkuilta.Eikö MH-n tulostavoitteesta päättäville mene kaaliin se asia,että tulostavottetta on laskettava.Metsähallituksen metsätaloustoiminnan päätavoite pitää olla nuorissa metsissä.Saadaan sitä muutama vuosi tulosta ikimetsiä ja retkeilyalueita hakkaamalla,mutta mitä sen jälkeen on seurauksena.Mistä sitten tehdään MH-ssa tulosta.