Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Myyryläinen
Vieras

/ #288 Antille 287:nnen johdosta

22.10.2010 08:18

Antti vaurio porista kysyy (edelleen huutaen): "LUULETKO OLEVANSA VIISAS JA KYPSÄ IHMINEN?" Vastaan, että en ole objektiivisen pätevä itse arvioimaan viisauttani. Mitä taas kypsyyteen tulee niin yli puolessa vuosisadassa lienen ainakin jotenkin kypsynyt. Olen ainakin pyrkinyt avoimesti haastamaan aikaisempia ajatusmalleja ja dogmeja, mukaanlukien maailmankatsomukselliset (sis. uskonnon). Sen epäilen viisautta ja kypsyyttä joka linnoittautuu jonkin yksittäisen auktoriteetin ja siihen liitettyjen uskonkappaleiden taakse; vaikka auktoriteettia nimittäisikin jumalaksi.

Antti jatkaa: "EN HALUA USKO KAIKKEEN MITÄ MINULLE OPETETTIIN IHMISISTÄ. " Kuitenkin haluat uskoa vanhoja seemiläisen paimentolaiskansan kansantaruja. Mutta kuten ilmaisetkin, kyse on halustasi, ei tiedostasi tai kokemuksestasi tai ymmärryksestäsi vaan halustasi.

Ja jatkaa vielä: "KYLLÄ MYÖHEMMIN SINÄ TULET USKOON MITÄ VAAN . OLEN KUULLUT SELLAISIA JUTTUJA." Minä olen kuullut ihan erilaisia juttuja.