Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Myyryläinen
Vieras

/ #308 Antille 307:nnen johdosta

28.10.2010 12:22

Antti kirjoitti: "anteeksi,jos minä loukkaan sinua nimittämällä hauskan ja vitsin pahan peiko" Minulla on paksu nahka joten et sinä loukannut vaikka paljastitkin aivan yleisen kristillisen ihmiskäsityksen jossa toisella tavalla ajattelevat ihmiset ovat sinulle peikkoja mutta joillekin tyhjiä, hedonistisia tai jotenkin muuten pahoja.

Jos tutustut ihan oikeasti historiaan niin ehkä silloin jossakin vaiheessa avautuu myös eräiden Lähi-idän kansojen historiaan tutustumalla Raamattuun kerättyjen tekstien oikea merkitys folklorena. Ja erottuu siitä ja eräistä muista uskonnoista niinkutsutun vanhan ajan lopuksi, ennen n.s. "pimeään keskiaikaan" eli varhaiskeskiaikaan siirtymistä rakennettu vallankäytön väline jota kristinuskoksi kutsutaan. (Mielenkiintoinen kysymys olisi miten paljon kristinuskon valinta Rooman valtionuskonnoksi vaikutti yhteiskuntaelämän taantumiseen vai oliko vaikutus toisinpäin eli, että kristinusko oli mahdollista roomalaisen yhteiskunnan taantumisesta ja kriisiytymisestä)

P.s. hyvä, että sarkainlukko löytyi, on miellyttävämpi lukea. Toki selkeämpi virke- ja lauserakenne isoine alkukirjaimineen helpottaisi vielä lisää lukemista.