Suomeen on saatava maailman edistynein eläinsuojelulaki!

Eläinten ystävä kolmatta polvea
Vieras

/ #79 Eläintenpelastustiimi

15.11.2010 20:22

Katsoin juuri Neloselta Eläintenpelastustiimin ja mietin taas kerran, miten ihmeessä samanlainen toiminta ei ole mahdollista Suomessa??

Kyseisessä ohjelmassa mies sai 400 dollaria sakkoja kahden linnun sitomisesta jalasta kiinni oman pihansa sateensuojaan, jotta "linnut eivät kastuisi". Kyseessä oli linnupoikaset, mutta köysi oli syönyt jalan luuhun asti.

Voisitko kuvitella samanlaista tapausta Suomessa?

Kaikki lähtee laista ja määrärahoista. Tai vapaaehtoisista. Mainitsemani esimerkki on pienimmästä päästä eläinsuojelurikoksista, eikä Suomessa tietääkseni tuomita edes sakkoihin vastaavanlaisesta teosta.

Miten ovat pahemmat eläinrikokset? Miten olisi käynyt "taiteilija" Teemu Mäelle esimerkiksi Austraiassa, jossa kyseinen eläinohjelma oli kuvattu? Entä Miina Äkkijyrkän? Nämä ovat esimerkkejä julkisista ihmisistä.

Viime viikolla luin miehestä, joka pudotti kaksi koiraansa parvekkeelta. Aivan järkyttävää heittää oma lemmikki parvekkeelta alas!

Adressi koskee suurimmalta osaltaan tuotantoeläinten kohtelua ja niitä koskevia toimenpiteitä kuten kastraatiota. Itse olen kasvissyöjä mieheni kanssa, eikä muutos ole ollut vaikea. Olen itse syönyt kasvisruokaa yläasteelta lähtien epäsäännöllisen säännöllisesti riippuen hemoglobiinistani, mutta mieheni aloitti tänä syksynä kasvissyönnin nähtyään, miten teuraseläimiä kohdellaan. Siskoni, äitini ja edesmennyt isoäitini ovat/olivat kaikki eläinten ystäviä ja kasvissyöjiä.

Toivon kaikkien allekirjoittavan tämän adressin, sillä Suomi on ollut historiassa edelläkäviä mm. naisten oikeuksissa, joten nyt meidän pitää ottaa edelläkävijät vähintäänkin kiinni ellei jopa päästä pidemmälle. Maailman paras maa asua - tehdään se myös eläimille maailman parhaaksi maaksi elää!