Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Vieras

/ #393 Re: sellerii

23.11.2010 18:15

#388: vaikka ernesti. -

Olet varmaankin ihan hyvä ihminen. Heitä on ateisteissa samalla tavalla kuin kristityissä. Kristinuskon peruskysymys on tosin se, että kukaan ei ole tarpeeksi hyvä Jumalalle. Jumalan rakkaus lähetti ratkaisun Kristuksessa: vain Hänen sovitukseensa luottamalla ja uskomalla pääsee yhteyteen Jumalan kanssa niin hyvät kuin huonot ihmiset. Ateisimi täyttää hyvinkin uskonnon kriteerin: otetaan kantaa onko Jumalaa vai ei ole. Ateistilla on usko, että Jumalaa ei ole ja kristityllä tai muslimilla on usko, että Jumala on. Jumalan olemassaoloa tai olettomuutta ei ole kukaan voinut tieteen avulla todistaa. Tiede on saanut länsimaissa uskonnon luonteen. Sen nimeen vannovat monet ikään kuin he tietäisivät miten tuo sana 'tiede' edes yksiselitteisesti määritellään puhumattakaan siitä, mitä monet tieteen alat ovat mistäkin löytäneet. Yliluonnollinen on eri ihmisille eri asia. Minulle on yliluonnollista, että maailma olisi saanut alkunsa siitä, että tyhjästä räjähti jotain pysyvää. Myös se on minulle yliluonnollista, että sattumalta tapahtuneet prosessit olisivat luoneet älykkään elämän. Se on matemaattisestikin (tiede) yliluonnollista.