Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Myyryläinen
Vieras

/ #406 Kristillinen raakuus

24.11.2010 12:25

Toiviainen kirjoitti: "Jos emme säilytä kristillisen uskonnon opetusta, kansamme pakanallistuu, tavat raaistuvat jo nyt, koska jokainen luo itse esimerkiksi omat käskynsä, jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia."

Jos vertaamme tapojamme aikaan jolloin ev.lut.kirkolla oli täydellinen uskonnollinen monopoli ja yhteiskunnassamme väkivallalla pakotettu ev.lut.uskontopakko niin tavat ovat huomattavasti siistiytyneet ja nyt osaamme elää paljon paremmin kalustetuissa huoneissa ihmisten kesken.

Toiviainen kirjoitti: "Oma järki ei riitä eikä kelpaa kriteeriksi yhteiselämään, koska järkemme on Jumalan tahdon vastainen ja vie tuhoon omien halujen mukaiseen elämään."

Jos oma järki ja ihmisten yhdessä elämisen kokemus ei riitä niin silloin ylhäältä annettu ei toimi kuin väkivallalla pakottamalla ja jälki on silloinkin verta ja kärsimyksiä. Siitä meillä on ihan tarpeeksi kokemuksia sekä omasta että muiden historiasta.

Sitä paitsi eikö teidän kristittyjen mielestä kunkin yksilön oma ihmisjärki olekaan Jahven luoma ja eikö kaikkivaltias Jahve pysty vai eikö halua asentaa sitä sellaiseen asentoon,että pahanteot jäisivät pois? Miksi se teidän Jahvenne sallii niin paljon pahaa tehtävän niin monille viattomille? (huom: vakioklisee "tutkimattomat ovat herran tiet" ja "emme voi järjellä käsittää", eivät ole vastaus)

Ahvonen kirjoitti: "Raamatussa annetaan elämälle selkeät ohjeet, miksi ei haluttaisi antaa lapsille parasta?"

...kuten menkää ja tappakaa kaikki, surmatkaa, kivittäkää, antakaa minulle uhrilahoja, vaietkaa, autuaita ovat yksinkertaiset?

Vieras kirjoitti: "Muusta vähennettävä tuntijaossa- ei uskonnonopetuksesta!!"

Siinäpä napakka ohje pilttien kasvattamiseksi: lisää muinaisia dogmeja ja vähemmän tietoja ja taitoja, enemmän ylhäältä annettuja määräyksiä ja vähemmän uteliasta kyseenalaistamista. Noilla ohjeilla kököttäisimme vieläkin puunoksalla pelkäämässä josko joku peto tulee syömään meidät.