Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Jokuvain
Vieras

/ #486 jatkoa

25.11.2010 15:00

Taitaa tulla täältä nykyään päivän naurut. En tiennytkään, että suomessa on näin hauskoja ihmisiä.

#480, varmaan se alkaakin tuntua todelta jos sitä vuositolkulla lukee, tottahan se ei ole. Tai ei voi ainakaan todistaa. Kokeile joskus tehdä jotain inhoamaasi asiaa hyvin pitkän aikaa säännöllisesti. Se alkaa tuntumaan todelta, hyvältä, hyväksytyltä.

#481, koska asiaa ei ole mitenkään todistettua. Ihmiset uskokoon rauhassa mihinkä tahtovat. Jos uskot hyvin naurettavaan tarinaan maailma synnystä, niin selitätkö evoluution, jolle on huomattavasti enemmän todisteita? Jumalan tahtoa, empä usko. En jumalaan enkä sen tahtoon. Kaiken voi perustella jumalan tahdolla, joten se ei ole hyvä perustelu. Ja siksi, koska maailmankuva vääristyy tuolla maailmansynnyllä.

#483, niin huono päättelyketju että ei jaksa edes kommentoida. Kristilliset avioliitto kestää tappiin asti vai? Ei kyllä taida.

#484, parhaimmat ohjeet. Huh huh. Nyt tule niiiiin huonoa juttua, että itkettää sun puolesta. Raamatun ohjeista kymmenen käskyä on lähellä hyvää. Eikä edes kaikki ole järkeviä niistä. Totuus ei muutu miksikään, valitettavasti, kun sitä ei voida todistaa. Elämäni suurin suru milteipä, koska ei pääse todistamaan sitä. Lisäksi pitäisi pyrkiä lähimmäiseen rakkauteen. Onko lähimmäisen rakkautta, jos pakotat häntä ottamaan maailmankuvansa ja elämän mallinsa raamatusta ja käsket hänen tukeutua siihen?

Itkettää ja naurattaa kovasti, kun ihmiset eivät tajua sitä että raamatun todistaminen on mahdotonta. Niin sen PUOLESTA kuin sitä VASTAAN.