Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Jokuvain
Vieras

/ #493

25.11.2010 18:08

Siihenhän se perustuukin - muuttumiseen. On loogisesti paljon todennäköisempää että kokoajan tarkentuva tieto on varmempaa kuin sellainen josta kokoajan kumotaan asioita tai asiat ovat hyvin epätodennäköisiä, kuten puhuva käärme, partenogeneesi, asiat jotka ovat nykytieteen mukaan mahdottomia. En pidä tiedemiehinä jaloina tai muutenkaan yli-ihmisinä, mutta koska tiedeyhteisössä huonot tai epäloogiset teoriat kumotaan tai todistetaan vääriksi, niin vallitseva teoria on lähinnä totuutta auttamattomasti.

Kristinusko on kestänyt 2000 vuotta lähinnä miekkalähetyksellä ja ihmisten pelottelulla. Mikä parempaa kun tarjota mahtava ja kaikki pelastava juttu asioihin mitä ei voida todistaa.

Tietämätön, annan ihmisten uskoa rauhassa tietenkin, mutta tehän tässä tällä adressilla sitä uskontoa tuputatte. Enkä usko sokeasti tieteen tekijöihin ja tiedän sen, että tieteen sadut ovat ainakin jollain tasolla päteviä, sillä muutenhan ne ei kauhean kauaa pinnalle pysyisi. Toisin kuin uskonnot, joihin ei tarvita mitään perusteluja, vain ihmisiä jotka uskovat enemmän tai vähemmän.

Sillä ei ole väliä ketä se kiinnostaa, sinua se nyt ainakin kiinnosti kuin tuolla tapaa vastasit. En siis kirjoittele turhaan vai?

Uskokoon ken tahtoo, mulla on ainakin hauskaa. Uskon, että noin kolmannes kirkossa olevista oikeasti uskoo kunnolla. Loput on silloin tällöin tai muuten vaan kirkossa.