Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

asuntovelallinen ammattilainen
Vieras

/ #225

26.11.2010 16:49

Tornion tarjouspyynnössä ei ollut mahdollisuutta saada lisäpisteitä henkilökunnan kokemuksesta ja koulutuksesta = palkataan täysin uusia = kompensoidaan halpaa tarjousta pienillä palkkamenoilla. Samaan aikaan Hausjärvellä kilpailutus; vaadittiin henkilökunnan kokemusta ja koulutusta = ilmoitettu 100% yli 10 vuotta, joka ei tule pitämään paikkaansa, koska yhtiö on jo myynyt tämän henkilöstönsä usealle muulle paikkakunnalle, eikä etelä-suomessa kukaan yli 10 vuotta alalla ollut enää lähde varallaolokorvauksella ainakaan tämän yhtiön leipiin. Mutta sillä sai täydet pisteet. Mm. Tuusulan kilpailutus on markkinaoikeudessa juuri siitä että henkilökunnaksi oli kilpailutukseen listattu vanhaa kaartia, joka ei todellisuudessa edes ollut menossa kyseiseen paikkaan töihin ja osin nimiä listattu ilman kyseisten henkilöiden lupaa.
Kyseessä sama Med Group, jonka "lääkärijohtoisuus" ei millään tavoin näy eikä kosketa ensihoitopalvelua muuta kuin kovan luokan bisneksen teossa. Luulisi "lääkärijohtoisuudenkin" tajuavan että sen tärkeimmän työn tekemiseen vaaditaan nimenomaan sitä osaavaa ja kokenutta hoitohenkilökuntaa. Näinhän se on sairaaloissakin ihan yleisesti tunnustettu asia. No toinen sitten on tämä surullisen kuuluisa selittelijä HES sairaankuljetus Oy, mutta se onkin sitten jo toinen tarina se.