IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #1206 Re:

26.04.2012 08:55

#1205: Ranex -

Kirjoitit: "Ei kukaan jaksa lukea liittämiäsi sepustuksia"

Mistäs voit tietää ettei kukaan halua lukea eri osapuolten kirjoituksia ja mielipiteitä. Sanoit toki kyllä että et ainakaan itse jaksa, mutta älä kuitenkaan toisten puolesta vastaa kun et voi tietää kuinka kiinnostuneita muut ovat lukemaan asiallisia kirjoituksia. Laaja-alaisuus keskustelussa on erityisen tärkeää. Tarvitaan eri näkökulmista tulevia ajatuksia ja mielipiteitä jos halutaan kunnon keskustelua. Tiedän että energia-asiat ylipäätään kiinnostavat todella paljon ihmisiä ikään, sukupuoleen, ammattiin tai yhteiskunnalliseen asemaan katsomatta.

Kirjoitit: "Sanoppa samalla oletko tyytyväinen miten turpeennostajat toimivat?"

Nythän on niin, että vaikka mitä ihminen tekee niin siitä syntyy jotain päästöjä. Sinä ajat autollasi ja päästöjä tulee. Sinä huuhtelet vessasi ja peset pyykkisi, niistä syntyy hiukan vesistöpäästöjä vaikka puhdistamot yrittää parhaansa. Sinä lämmität taloasi jollain tavalla, taas syntyy päästöjä. Esimerkkejä jokaisen tekemistä päästöistä päivittäisessä elämässä on vaikka kuinka paljon.  Turvetuotannon osalta olen tyytyväinen siitä tuleviin päästöihin varsinkin jos sitä verrataan maa- ja metsätalouden päästöihin ja joissain paikoissa asutuksesta johtuviin päästöihin. Aina on kaikilla parannettavaa, sehän on selvä, mutta kokonaisuutena turvepäästöt ovat hyvin vähäisiä mutta toki niitä tulee kuten kaikesta ihmisen tekemisestä.

Kirjoitit: "paljonko tänä vuonna lobbarit saa palkkaa turveyhtiöiltä"

Tähän lausumaasi on pakko vain naurahtaa itsekseni. Nämä on näitä "kaupunkilegendoita" tai sitten "maaseutulegendoita" vai olisiko tässä tapauksessa vielä parempi ilmaisu: "turvelegendoita". jotka aina putkahtaa esiin. Jos joku on jotain mieltä, niin aina joku (tässä tapauksessa sinä), keksii tuon lobbaus-sanan tähän yhteyteen. En ole missään yhteydessä turveyhtiöihin. Aivan samoin minä voisin kysyä sinulta, kun kirjoitat jonkin muun kuin turve-energian puolesta, että paljonko saat palkkaa tuulivoimayhtiöiltä kun lobbaat tuulivoimaa? Energia-ala ylipäätään kiinnostaa itseäni lähinnä globaalilla tasolla mutta myös isämaallisuuden nimissä kannatan aina kotimaisia energialähteitä. Turve ja puu ovat ainoita kotimaisia kiinteitä polttoainevaihtoehtoja joita maastamme löytyy suuressa mittakaavassa.  Niiden molempien käyttöä lisääntyvässä määrin kannatan ehdottomasti.

PS. sinulle "Ranex". Jos tuntuu että et tosiaankaan jaksa lukea artikkeleita, niin neuvoni on että ohitat ne lukematta, näin yksinkertaista tämän ongelmasi ratkaisu on. Samalla voit jättää lukematta myös vähänkin pidemmät turvetuotannon vastustajien kirjoitukset koska et jaksa pitkiä kirjoituksia lukea.  Itse kyllä jaksan lukea mielenkiinnolla myös teidän vastustajien kommentit. Tämä kuuluu kunnon keskusteluun. Joillain henkilöillä on valitettavasti -valikoiva kuulo-, sinulla taitaa olla -valikoiva näkö-.