Tervalammen kuntoutuskeskusta päihdeongelmaisille ei saa sulkea.

Vieras

/ #38

02.05.2012 15:47

Saataisiinko lääkekuntoutujille vielä erikoisyksikköjä Stadilta, kun tällä hetkellä ainoa tähän ongelmaan toimiva ratkaisumalli on -en tiedä tarkalleen kuinka monille kunnille avoin mutta Helsinkiläinen sinne pääsee vain "erityistapauksissa" Tervalampea en kokenut oman ongelmani parhaaksi mahdolliseksi ratkaisuksi ja kun resurssit on minimaaliset sai vierestä katsoa kun lääkekuntoutujat vieroitusoireisina olisivat kuuluneet tiukkaan lääkärinvalvontaan ,mukaanlukien itseni ja kaksoisdiagnoosipotilaita kiidätetiin vähän väliä edes takaisin sairaalaan ja katkoille . Kuitenkin olen omin silmin nähnyt kuinka Tervalammella nimenomaan nuorten katuhuumeitten käyttäjien sekä nuorten tuurijuoppojen hautaan vievä elämänmeno on saatu vuosien tauolle ja toivottavasti pysyvästi! kyseessä kuitenkin vakavasti otettava mielen ja kansanterveysongelma! Myös moni vanhempi paatuneempi "tapaus" on todistettavasti saaneet elämäänsä yllättävän positiivisen käänteen.Lakkauttamisen sijaan kun satsattaisiin lisäpaikkoihin ,osaaviin lääkäreihin ja pidennettyihin hoitojaksoihin niin uskoisin että Helsinki pelaisi kotiinpäin kärkiryhmään kuuluvan kansansairauden , rikollisuuden ja huostaanotto tapausten ehkäisyssä . kiitos T: Suvi :)