Santahaminan kaikki ampumatoiminta lopetettava heti!

Reserviläinen

/ #21 Pari kylmää faktaa

03.05.2012 19:52

Jos ihan aikuisten oikeasti haluatte ammuntojen vähenevän Santahaminassa niin kannattaa huomioida pari kylmää faktaa - Santahaminassa ammutaan nykyään paljon koska:
1. Varuskunta-verkostoa on karsittu yhä harvempaan ja samanaikaisesti pääkaupunkiseudulle pakkautuu yhä isompi osa väestöstä. Tästä johtuen pääkaupunkiseudun jatkuvasti suureneva varusmiesmäärä koulutetaan yhä suuremmissa määrin Santahaminassa, jonka varuskunnan koko on kasvanut vuosi vuodelta.
2. Pääkaupunkiseudun ja sen lähialueiden muita ampumaratoja on lakkautettu urakalla viimeisen parin vuosikymmenen aikana. Näin ollen pääkaupunkiseudun urheiluampujat, reserviläiset ja metsästäjät joutuvat yhä enemmän käyttämään Santahaminan ampumaratoja muiden vaihtoehtoisten ampumaratojen puuttuessa.

Mitenkö noita Santahaminan ammuntoja sitten voidaan vähentää:

Parhaiten pystytte edistämään asiaa kun tuette uuden kansainväliset mitat käyttävän ampumakeskuksen rakentamista muualle pääkaupunkiseudulle. Kyseisen ampumakeskuksen rakentaminen vähentäisi muita kuin puolustusvoimien suorittamia ammuntoja Santahaminassa radikaalisti. Modernilla tekniikalla heti alusta asti suunniteltuna ja rakennettuna kyseinen ampumakeskus ei myöskään tuottaisi ympäristöönsä niin paljon melua kuin vanhat ampumaradat.

Puolustusvoimien ammuntojen väheminen vaatisi puolestaan paljon enemmän - käytännössä sen että Puolustusvoimat saisi toisen pääkaupunkiseudulla tai sen välittömässä läheisyydessä sijaitsevan ampuma-alueen tai kokonaisen varuskunnan, johon ainakin osa Santahaminan toiminnoista voitaisiin siirtää.