LASTEN OIKEUS VANHEMPIINSA TEHOHOIDOSSA

Järjenkäyttö on sallittua

/ #59 Mikä on kustannusvaikutus?

23.05.2012 13:59

Suomessa se voisi olla vaikka nolla! Ainakin toivon, että näin tärkeä asia selvitettäisiin. Esimerkkinä haluan kertoa, että olin vuonna 2002 saamassa poikaani Naistenklinikalla. Tämä toisen lapsen synnytys meni ehkä odottamattakin varsin hyvin ja pääsin poikani kanssa onnellisena osastolle. Mutta mehän jaoimme huoneen äidin kanssa, joka tuskin oli nähnyt lastaan, joka oli kiidätetty kriittisessä tilanteessa Lastenlinnaan. Miten epäinhimillistä hänelle katsoa minun onneani ja miten pahalta minusta tuntui hänen puolestaan. Hänen pyynnöstään huoneita vaihdettiin mutta hei helou, miten tähän edes voitiin joutua! Parin vuoden jälkeen luin Hesarista, että nykyään Naistenklinikalla ei enää laiteta vauvattomia ja vauvallisia äitejä samoihin huoneisiin / osastoihin. JA TÄMÄ HALLINNOLLINEN MUUTOS EI MAKSANUT MITÄÄN.

Kyllä järjenkäytön pitäisi näissä asioissa olla sallittua. Ja vaikka tämä nyt addressin kohteena oleva muutos maksaisikin, niin nostataan sitten jokaisen verotaakkaa vaikka eurolla. Voimia ja jaksamista kaikille teholasten vanhemmille. Ja kiitos aloitteesta.