Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Matti Suopajärvi
Vieras

/ #320 Re: Matti Suopajärvelle #294 ja #300

07.12.2010 10:56

Ilkka Kapraali: "Minun lakimiestaitoni ei kuitenkaan riitä ottamaan kantaa siihen, kuuluiko sairaankuljetuksen kilpailuttaminen kyseisen työryhmän tehtäviin."

Jep, mutta eikö pitäisi? KH:n tulee valvoa lautakuntien tehtäviä. Kun KH:n edustajat (puh.joht ja I varapuh.joht.) istuvat itse lautakunnan työryhmässä ja heidän tulee valvoa lautakunnan työtä, niin eikö velvoite ainakin ole? On sitten toinen juttu kuinka läpinäkyvää valvonta kunnallisessa päätöksenteossa on kun valvojat valvovat itseään...

Lisäksi kyse ei ole pelkästään kaupungin omasta hallintosäännöstä. Kuntalaki kertoo seuraavaa:

17  § Kunnan toimielimet

Kunnanhallitus ja valtuuston päätöksen nojalla muukin toimielin voi asettaa toimikuntia määrätyn tehtävän hoitamista varten.

---

Ei ole valtuuston päätöstä siitä että joku muu toimielin voisi asettaa toimikuntia ja vaikka olisikin niin tehtävän tulee olla määrätty.

Pitääpä tähdentää parille taholle unohtuiko kuntalakikin....

-----------------------

Edit://

Tästä(kin) on tosiaan yritetty tehdä selvää. Kuuleviin korviin ei ole otettu. Päätös olisi voitu korjata jos olisi haluttu vaikka hankintalain nojalla.

80§
Hankintayksikkö voi itse poistaa virheellisen päätöksensä tai peruuttaa muun hankintamenettelyssä tehdyn ratkaisun, ... , ja ratkaista asian uudelleen (hankintaoikaisu), jos päätös tai muu hankintamenettelyssä tehty ratkaisu perustuu lain soveltamisessa tapahtuneeseen virheeseen.

Päätöksen tai ratkaisun korjaaminen ei edellytä asianosaisen suostumusta. Päätöstä tai ratkaisua ei kuitenkaan voida korjata hankintaoikaisuna, jos hankintasopimus on tehty.

---

Että arvatkaa vaan kuinka paljon arvostan tämän kaupungin päätöksentekojärjestelmää...