Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Vieras

/ #335 Outille ja Ilkalle

09.12.2010 11:00

Minä nimetön jänishousu olen Outin kanssa samaa mieltä, että asiaa ei olisi syytä politisoida. Kyllä teidät Gunnar, Ilkka ja Outi tullaan muistamaan tässä asiassa niinä ihmisinä, jotka välittivät. Uskon, että nimenne on plussapuolella monessa jääkaapin ovessa, samoin kuin aiemmin mainitut Paljon vartijat ovat siinä listassa vähemmän positiivisessa hengessä. Mitä motiiveihin tulee, niin jokainen arvioi teitä varmasti omalla tahollaan ja näkee motiivit omista näkökulmistaan ja mieltymyksistään (omaa näkemystäni en kerro syystä, joka ilmenee viestini toisesta lauseesta). Ja toivottavasti mahdollisimman moni arvioi mielessään myös niiden motiiveja, jotka ovat tämän prosessin ajan pysyneet vaiti.

Tässä vaiheessa ei kai voi enää muuta kuin toivoa, että sopimuksen toteutumista valvotaan, jotta varmistetaan sopimuksen ehtojen täyttyminen heti toiminnan alkaessa:
- henkilöstöllä tulee olla hyvä toiminta-alueen tuntemus,
- hoitotason sairaankuljetusyksikössä tulee olla vähintään yksi hoitotason sairaankuljettaja ja muilla tulee olla kohdan B koulutus sekä sopimuksessa mainitut taidot ja
- palvelun tuottajan vastuuhenkilöllä tulee olla tehtävään soveltuva koulutus ja riittävä käytännön kokemus.

Mikäli näissä ilmenee puutteita, mahdollisiin sopimusrikkomuksiin tulee puuttua välittömästi.