Suomeen on saatava maailman edistynein eläinsuojelulaki!

Emäntä isolla EEllä

/ #193 Ihmisten ja eläinten oikeuden puolesta

21.06.2012 13:54

Neuvoja otetaan ilolla vastaan VAIN pätevämmiltä ihmisiltä kuin itse olen. Ärsyttävää eikö totta? Sitä on vastuu, vastuu omasta, itsestä, elinkeinosta, perheestä, eläimistä. Tarkastajan tulee olla PÄTEVÄ työhönsä, omata kokemusta oikeasta maatalouden harjoittamisesta usealta vuodelta. Pätevyyttä ei saavuteta kirjoja lukemalla istumalla pöydän takana, eikä edes keräämällä epäkohtia ympäri eläitiloja tai muita eläinkohteita. Puhumattakaan lapsuuden intoilusta eläinten puolesta diskoilloissa tai muissa harrastuksissa.

Epäkohtien keräily on helppoa, olenkin ajatellut, että jos itse olisin tarkastaja, tuskin kukaan saisi putaita papereita, ei edes se marsun imettäjä tai hän, kuka toimii tarkastajana ja pitää samalla omaa karjaa tai muita eläimiä . Sekö tässä nyt on tarkoitus? Hieno kokonaisuus, eläinten hyvinvointiasia, ollaan panemassa pilalle vouhkaamalla, uhkailemalla, kiristämällä, suorastaa vihaamalla eläinten hoitajia. Ne ihmiset, jotka joutuvat tarkastusloukkuun esim. eläintiheys ollut hetkellisesti liian suuri, korvamerkki puutokset tai suorastaan naapureiden turhat ilmoitukset jne. näille ihmisille se on kova paikka ja paine, omanarvonmenetys! Kuka suojelee heitä, KENEN on vastuu kun jotain ikävää tapahtuu? Te kaikki eläinrakkaat ihmiset, pysähtykää miettimään, mitä olette valmiita ottamaan omalle tunnollenne vaatimustenne kanssa?

Ja on oikeus ja kohtuus, että rangaistukset ja sanktiot kohdistuvat samansuuruisena kaikkiin kansalaisiin epäkohtien tullessa esiin, tarkoitan tukimenetyksiä maatilayrittäjiltä! Siis myös palkansaajat samaan kategoriaan, sama rangaistus samasta rikkeestä!!