IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Vieras

/ #293 Lintujärvi

30.12.2010 11:21

Selailin noita edellisiä sivuja ja siellä oli kyselyjä erilaisista lintujärvistä ja että misä päin niitä löytyy. Rautalammilla on. Täällä Rastunsuolla on ainakin yksi tuollainen lintujärvi. Vapo sen on tehnyt. Se oli kai muistini mukaan joskus 1990-luvulla. Silloin osasta nevaa nosto loppui ja ne perusti paikalle lintujärven. Upea paikka retkeillä. Järvellä on havaittu ainaskin 133 eri lintulajia. Olen lintujen ja luonnon harrastaja ja mun mielestä järvi on hyvin onnistunut. Lintulajit on ottanut sen omakseen. Paljon käy retkeilijöitä. Jos se olis nevaa niin eipä siellä ketään kävisi. Hieno juttu kaikkinensa. Rakensivat kaksi lintutornia ja nuotiopaikan jossa on katos. Paikkakuntalaiset täällä ainakin kiittelee Vapoa tuosta. Ja siitä että töitä on tarjolla ollut monille. Se tuo kylään vaurautta. Eikä täällä ole ollut haittaa mistään päästöistä. Altaat ja muut vehkeet toimmi hyvin. Tervetuloo vaan kaikki ihailemaan lintujärveä ja lintuja!