VETOOMUS JYRKI KATAISEN EROTTAMISESTA

Arja-Liisa Kangas

/ #1024 Re: Re: Re: Re: Re: kaiken laisten haukkumiset ja vihat pitaa loppua

09.08.2012 11:31

#1023: kansalainen - Re: Re: Re: Re: kaiken laisten haukkumiset ja vihat pitaa loppua

Suomen valtion budjetin alijäämä on 6,6 miljardia, velkaa 95 miljardia joka  nousee n. yhden (1) miljardin vauhdilla kuukaudessa.

Valtiovarainministeriö esittää talousarvioehdotuksen määrärahoiksi 53,9 miljardia euroa, eli on 1,4 miljardia euroa enemmän kuin tämän vuoden varsinaisessa talousarviossa. Tässä pieni valotus maamme arkiseen tilanteeseen.

Tässä eivät vitsit ja naurut,paremmin kuin satiirikaan enää auta. Olemme jo aikoja sitten ohittaneet sellaisten "venttilien" ajat.

Samaa mieltä olen suomalaisen median kaappaamisesta vallanahneiden haltuun. Eroa tässä ei juurikaan enää ole, kun tilannetta verrataan lähes mihin tahansa diktatuurivaltioon, jossa harjoitetaan kansalaisten aivopesua median välityksellä. Tämäkin petos alkaa vasta nyt avautua suomalaisille, jotka ovat aikaisemmin luottaneet hallituksen olevan demokratian ja kansan asialla.

Samaa mieltä olen myös ministereiden rikostaustoista. Myöskään tämä asia ei korjaudu hymyilemällä, sillä yksin presidenttikin meillä kuuluu hallituslaumaan, jossa yhä harvemmalla on puhtaat jauhot pusseissaan. Niinistö on myös juristi, joilla on tunnetusi taito tulkita lakia samanmielisten parhaaksi, olivatpa he sitten oikeassa tai väärässä. Riittää kun on oikeassa leirissä, vaikkakin lierot taskuissaan.

Kirjoitat että; "Suomalainen hällä väliä ,löpsä asenne ei ole muiden eurooppalaisten sivistysvaltioiden ja oikeusvaltioiden tasolla".

Etelä-Eurooppalainen "manjana-asenne"(= myöhemmin /huomenna-asenne) on tuiki tuttua jokaiselle mm. Välimerenmaissa matkustaneille. Suomalaiset ovat tottuneet ensin odottamaan ja vasta sitten tarttumaan teoilla asiaan kun katsomme, että tilanne on luisunut liian pitkälle. Viimevuoden Voiralli, jossa voi loppui elintarvikeliikkeistä, oli pieni mutta hyvä esimerkki suomalaisesta toimintatavasta. On vain ajan kysymys, milloin suomalaiset ovat saaneet tarpeekseen kansan kyykyttäjistä jotka toimivat valtion kulisseissa? Tilanne jää nähtäväksi, mutta nauramalla ja satiirilla nyt ei muutu mikään. Nyt tarvitaan tekoja!

Miksikähän hallitus ei tahdo järjestää EU-asioita koskevaa kansanäänestystä? Suomenhan pitäisi olla demokraattinen valtio!

Suomen kansalaiset ovat niitä joiden vastuulle Urpilaisen ja Kataisen velanottopäätökset viimekädessä lankeavat! Erikoista kuitenkin on, että kansalta ei kysytä mitään! Ei kysytä pyynnöistä huolimatta! Hallitus ei tee päätöksiään tietämättä sitä, että suuri osa suomalaisista vastustaa niitä.

Hallitus ei halua tietää sitäkään, kuinka suuri osa kansasta näitä päätöksiä itseasiassa vastustaa!

Jokin on pahasti vinossa ja suomalaisilla on täysi oikeus "heiluttaa nyrkkiään" tämän vuoksi.