Urheilu pois YLE puheesta

Ukri

/ #221

21.08.2012 17:22

Radio Suomi ja sen maakuntaradiot takaisin Radio Suomeen ja pois YLE Puheesta. Siellä niiden kuuntelijatkin olisivat.

Ja urheilu sopii radio Suomeen myös, niin kuin se ennen sopi. Se, että ennen urheilulähetykset jouduttiin katkomaan uutisten takia ei ole mikään peruste siirtää urheilua YLE Puheeseen. Se on YLEn arvovalinta: urheilu voi tulla katkomatta YLE Suomesta ihan yhtä hyvin kuin YLE Puheestakin - tai sitten uutiset katsotaan urheilua tärkeämmäksi ja urheilu katkotaan uutisten takia.

Myös: ohjelmat takaisin YLE Puheeseen. Lähetysvirtahömppää voi kuunnella kaupallisilta kanavilta riittämiin. Myös TV:n puheohjelmien esitykset radiossa oli hieno keksintö.

Ammattitoimittajat takaisin töihin tekemään ohjelmia ja juontajat jonnekin muualle - vaikka arkistotehtäviin ulko-Hebrideille jos muuta ei keksitä. Haluan kuulla itseäni fiksumpia ja tietävämpiä ihmisiä radiosta. En minä muuten mitään opi tai sivisty.

YLEllä on sivistystehtävä edelleen, eikö?