VETOOMUS JYRKI KATAISEN EROTTAMISESTA

Veli K.

/ #1115 Annammeko maamme tuhoon, tekematta mitaan ??

31.08.2012 11:08

Maksamme EU:lle yhä enemmän yhteiskuntamme tuhoamisesta
28.8.2012 09:49 Antti Pesonen

Suomen Euroopan unionille maksama nettojäsenmaksu oli v. 2011 ennätyksellisen suuri. Tullimaksut huomioiden Suomi maksoi EU:lle yli 800 miljoonaa euroa enemmän kuin sai takaisin.

Erilaisiin hankkeisiin anottua ja saatua ”EU-rahaa” tuodaan uutisoinnissa esille näyttävästi. Myös EU:n kassasta maksettu maataloustuki on usein esillä. Tätä ns. EU-rahaa tuli siis v. 2011 yli 800 miljoonaa vähemmän kuin suomalaiset EU:lle maksoivat.

Yksi merkittävä seikka EU-maksuissa on jäänyt kokonaan vaille huomiota. Jäsenmaksut EU:lle määräytyvät mm. arvonlisäveron ja jäsenmaiden kokonaistuotannon perusteella. Tämä tarkoittaa sitä, että suomalaiset maksavat jäsenmaksuja suhteessa enemmän kuin niiden maiden asukkaat, joissa on laaja harmaa talous, joka ei näy tilastoissa.

Suomalaiset maksavat yhä enemmän myös siksi, että monet muut jäsenmaat ovat vaatineet ja saaneet alennuksia omiin maksuihinsa. Näin on toteutettu kansanviisautta ”hölmön eväät syödään ensin”.

Ja mistä sitten maksamme EU:lle? Kun katsotaan EU-jäsenyyden seurauksia, maksamme EU:lle yhä enemmän yhteiskuntamme tuhoamisesta. EU-jäsenyys ei ole tuonut Suomelle mitään sellaista hyvää, mitä emme olisi saaneet EU:n ulkopuolella. Sen sijaan EU-jäsenyyden aiheuttamat vahingot ovat laajat myös ilman eurokriisin tukipaketteja.

Puutteellisen julkisen keskustelun takia monet suomalaiset eivät vieläkään tiedä, että Euroopan talousaluesopimus (Eta) takaa samat liikkumisen ja kaupankäynnin olosuhteet (elintarvikekauppaa lukuun ottamatta) kuin EU-jäsenyys ja Suomi voi siirtyä Eta-sopimukseen koska tahansa.

Jäsenmaksut ovat vain osa EU-jäsenyyden taloudellisista vaikutuksista. Koko lainsäädäntö on muokattu EU:n määräysten mukaiseksi sekä alistettu suuryrityksiä ja pankkeja hyödyttävään politiikkaan. Tämä on jo tullut hyvin kalliiksi suomalaisille mm. pääomien jatkuvana maastavientinä ja kansallisomaisuuden polkumyyntinä ulkomaille.

Ellei tämä lopu niin sehän saa jatkua. Suomea imetään kuiviin niin kauan kuin suomalaiset sitä sietävät.

Vaihtoehto EU-jäsenyydelle on Eta-sopimus ja euron vaihtoehto on oma raha. Näihin muutoksiin tarvitaan eduskunnan enemmistön päätös. Ensin tarvitaan kansalaisten laajaa heräämistä toimimaan muutoksen puolesta.

Nykyisessä eduskunnassa ei ole yhtään puoluetta, joka vaatisi Suomen eroa eurosta ja EU:sta. Seuraavassa eduskunnassa täytyy olla.