IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Vieras

/ #304 Euroopan parlamenttiin tietoa

04.01.2011 15:40

Laitoin viime heinäkuussa Euroopan parlamenttiin vetoomuksen turvepäästövesien puhdistamisesta ja vesistöjen puhtaina säilyttämisestä koskien koko Suomea. Esimerkkinä kerroin Puulan Siikaveden tilanteen. Suureksi ihmeekseni asia meni siellä läpi ja se otettiin käsittelyyn. Kuinka asia etenee ja mitä vaikutusta sillä on, on itsellenikin epäselvää, minut on luvattu pitää tilanteen tasalla mutta asia etenee tietysti omalla painollaan ja ajallaan.
Jotta tietoisuus näistä suurista epäkohdista turvetuotantoa koskien saisi lisäpontta
EU:ssa, pyydänkin teitä, joilla on selviä näyttöjä joltain päästövesien pilaamilta alueilta, lähettämään myös vetoomuksen Euroopan parlamenttiin.
Käytännössä kaikki tarvittava tieto ja täytettävät lomakkeet löytyvät Euroopan parlamentin nettisivuilta, sanalla " vetoomus" pääsee suoraan ko. sivuille. Asiansa voi ilmaista vapaamuotoisella kirjoituksella tai täyttämällä valmiiksi muotoillun sivun. Mitä enemmän haittoja esitetään, sen parempi ja auttaa varmasti asian etenemisessä. Allekirjoittajana voi olla ryhmä, järjestö tai yksityinen henkilö, ja lomakkeessa kysytään myös haluaako nimensä/järjestön tv. nimen näkyvän jatkossa.
Muistattehan, että Satu Hassin kirjallinen kysymys samasta asiasta etenee myös komissiossa. Kaikki lisänäyttö olisi siis tarpeellista osoittamaan asian vakavuus ja
toimenpiteiden tarpeellisuus.