EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Vieras

/ #32 Suomi, masokismin luvattu maa

23.10.2012 09:05

Niin, enhän minä sijoittajia arvostellutkaan, hehän keräävät hillot talteen, koska se oikein valtiovallan myötävaikuttaman, tuulivoiman erityissuosimisen tarjottimella tarjotaan.
Minua ärsyttää kansalaisten tyhmyys ja kaiken ylempää tarjotun kritiikitön vastaanottaminen. Se on suomalaisen kansanluonteen erityispiirre. Kaikki uskotaan, mitä valtiovaltA, hallitus, oman puoluekannan nokkamiehet/naiset ehdottavat ja ajavat.
Minä suhtaudun kaikkeen kriittisesti ja otan asioista selvää parhaani mukaan. Kun olen omalle itselleni asiat selvittänyt vasta sitten otan kannan, joka on yleensä pysyvää luokkaa. Tämäkin "päätös" voi muuttua, mikäli muutokselle löytyy perusteita.
Me Suomen kansalaiset olemme "valtio". Ensin me veronmaksajina, maksamme veroissa näitä syöttötariffeja, toisaalta vähenevien palvelujen kautta myöskin. Palkaksi tästä saamme jo lähitulevaisuudessa huomattavasti kohonneet sähkölaskut kuluttajina. Veikkaan sähkön hinnan tuplaantuvan tai ainakin lähes viidessä vuodessa, tavallisille kuluttajille.
Tämän voi (ehkä) estää vain maailmantalouden romahdus, joka on edessä 100,1 %:n todennäköisyydellä. Tässä vaiheessa lukuisat muut ongelmat olisivat jo sitä luokkaa, että siinä tilanteessa ainoastaan tuplasti kalliimpi sähkölasku tuntuisi suoranaiselta joululahjalta.
Suomi on masokistien luvattu maa.

Tuomo