Elävänä syntynyt abortoitu sikiö on pelastettava!

kätilö

/ #12 Mielipide

13.11.2012 15:18

Keskustelu olisi mielekkäämpää kun mietittäisiin, mihin asti meillä saa abortin vaikkapa sosiaalisilla perusteilla. Toisalta jos ei pysty huolehtiman omista asioista niin, että tajuaa olevansa raskaana riittävän varhain niin kuinka pystyisi huolehtimaan lapsesta. Suurin osa tämän maan aborteista tehdään yli 20 vuotiaille aikuisille ihmisille, joilla monilla on jo pieni lapsi ennestään. Näitä pitäisi pyrkiä ennaltaehkäisemään ensisijaisesti. Myös moni abortin tekijä saattaa synnyttää vain vuotta myöhemmin. Millä nämä saataisi pois?

Leikkaushoitokin on hyvin venyvä käsite. 23 viikolla syntyneen pikkukeskosen leikkaaminen tai selviytyminen eloon ei todellakaan ole yksiselitteinen ja helppo juttu. On vaikea sanoa mitä kukin kestää ja jaksaa kantaa toisen puolesta.

Abortoidun sikiön kuuluisi syntyä elottomana. Istukan toiminta lopetetaan lääkkeellä ennen varsinaista aborttia. Jos näin ei käy jokin on mennyt pieleen.

Iso osa kätilöistä/sairaanhoitajista jotka aborttipotilaita hoitavat eivät ole kovin aborttimyönteisiä. Ei ole kuitenkaan meidän paikkamme tuomita niitä ratkaisuja, joita toinen ihminen tekee. Vaikka emme aina niitä ymmärrä saati pysty hyväksymään.