Elävänä syntynyt abortoitu sikiö on pelastettava!

Pienet kasvot koskettivat

/ #13 Kätilölle

13.11.2012 18:26

Maassamme on valtava määrä pareja, jotka eivät voi saada biologista lasta ja tahtoisivat adoptoida. Aborttiputken sijasta tuisi olla aitoa neuvontaa, jossa raskaana olevalle tarjotaan mahdollisuuksia synnyttää lapsi. Itselleni abortin karmeus on tullut konkreettiseksi kokemani kohtukuoleman sekä keskosvauvan syntymän kautta. Lapsi on ihminen alusta asti. Hyvin pienellä "sikiöllä" on jo perheeseen tunnistettavat kasvot.

Moni sanoo, että "ei ole meidän tehtävämme tuomita". Kenen tehtävä se sitten on? Eihän laki muutu, ellei siihen ole julkista painetta. Jos näistä murhista vaietaan, jokainen vaikeneva on syyllinen. Tuskin abortin tehneet naisetkaan voivat yksinään syyllisyyden taakkaa kantaa, koska kyse on laillisesta toiminnasta, joka rahoitetaan verovaroin. Moni tekee abortin painostuksen alla. Kollektiivinen vastuu vaatii laajaa keskustelua. Abortin tehneiden on ikävä kyllä vain kestettävä se, että heille tulee keskustelusta paha olo. Tärkeintä on tulevaisuus ja annammeko tämän toiminnan jatkua.