Elävänä syntynyt abortoitu sikiö on pelastettava!

Sakari Meinilä

/ #15 Adressin kohtalo?

13.11.2012 19:47

Tuleepas nimiä ropinalla! Hieno homma. Keskustelukin näyttää hyrkähtäneen liikkeelle.

Keskustelu tunnetusti netissä helposti laajenee ohi alkuperäisen aiheen, jonka tahallani rajasin mahdollisimman selkeään tapaukseen. Näin mahdollisimman moni voi nähdä asian samalla tavalla ja kirkkain mielin allekirjoittaa vetoomuksen. Tässähän kysymys on siis jo syntyneestä (vaikka abortoituneesta) elävästä ihmisestä jota moni tavallani näyttää haluavan suojella. Tämän mielestäni hyvin selvän tapauksen kautta voisimme toivoakseni saada "ajatusmateriaalia" jolla voi sitten pohtia myös monien mielissä mitä ilmeisimmin myös niitä epäselvempiä tapauksia, siis abortti-asiaa laajemmin. Tällaista keskustelun laajentamistahan joku aiemmin jo kaipailikin.

Toivon mielipiteiden vaihdossa käytettävän maltillisia äänenpainoja ja asia-argumentointia keskinäisen kunnioituksen hengessä ja tuomion sanoja vältellen.

Joku kyseli mihin tämä adressi sitten laitetaan.

Pistin tämän liikkeelle aika pienellä harkinnalla, Päivi Räsäsen mainitseman kätilön kertomuksen koskettamana sillä tunteella että muutenhan asia taas unohtuu. Adressin lopullinen kohtalo ei ole vielä aivan selvänä. Pelkkä adressin olemassaolo ja leviäminenhän toimii jo osaltaan adressin edustaman tavoitteen ajamisena. Osaltaan asiassa tulee vaikuttamaan allekirjoittajien määrä. Jos heitä saadaan paljon, adressin voisi kannattaa luovuttaa juhlallisesti (tai vähemmän juhlallisesti) jollekin julkiselle taholle joka voi asiaan vaikuttaa. Tällä hetkellä allekirjoittajien määrä näyttäisi kasvavan jyrkästi. Mieleeni tulee lähinnä lainsäätäjiä, poliitikoja ja kirkon edustajia.

Toisaaltahan tämän liikkeelle pannun viestin voi jo nyt kaiken aikaa halutessaan välittää kuka hyvänsä kenelle hyvänsä vain vinkkaamalla tähän adressiin. Muista adresseista lueskelin että jotkut ovat saaneet aikaan haluttuja vaikutuksia pelkällä sen olemassaololla ilman että olisivat sitä mihinkään luovuttaneet.

Otan ideoita vastaan.