TURVALLINEN KOULUTIE POHJOIS-ESPOOSEEN

/ #5 Re: Hyvä idea mutta turhaa

23.11.2012 09:11

#4: Miettikää ihmiset - Hyvä idea mutta turhaa

On totta, että kevyen liikenteen väylän, kapeankaan, toteuttaminen Snettansintien varteen ei ole helppoa ja että se vie joidenkin talojen pihasta siivun. Valtio (ELY-keskus) on juuri lunastanut itselleen maata tien molemmin puolin, joten se, mikä näyttää olevan ihmisten pihaa, ei kaikilta osin enää sitä ole. Toivottavasti juuri sitä tilaa voitaisi jatkossa käyttää kevyen liikenteen väylää varten.

Turhaa kevyen liikenteen väylän toteuttaminen ei todellakaan olisi. Tie on vaarallinen kaikille tiellä liikkuville, ei vain jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Autot joutuvat väistelemään jalankulkijoita ja siitä syntyy vaaratilanteita. Itse koen, että ne ovat päivittäisiä. On suoranainen ihme, että vakavilta onnettomuuksilta on tähän asti vältytty. Täytyykö jonkun kuolla ennen kuin tien vaarallisuus tunnustetaan? Vai onko silloinkin vielä kevyen liikenteen väylä "turha"?

Bussi 86 toimii kyllä melko hyvin koululaisten kuljetuksiin, mutta ei palvele kaikkia. Ne lapset, jotka käyvät Rödskog skolaa ja asuvat Snettansintien alkupäässä tai Niittymäen/Niittyveräjän varrella, eivät pääse kouluun bussilla, koska bussi kulkee "väärään suuntaan". Heille ei myöskään myönnetä koulutaksikyytiä.