IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #1878 Re: Hiiltä

24.11.2012 21:42

#1877: - Hiiltä

Jep, just näin. Turpeen tuotanto alas. Korvataan se kivihiilellä. Ensin vaan pitää rakentaa uudet voimalat lähes kaikkien tilalle koska niissä ei voida polttaa yksistään kivihiiltä. Eihän siihen mene kuin muutama miljardi euroa. Sitten sekaan voidaan laittaa ehkä vähän puuhaketta, se vähä mitä sattuu löytymään ja senkin hinta on noussut pilviin. Se kysynnän ja tarjonnan laki nääs. Kaukolämmön hinta nousee pilviin. Työttömyys lisääntyy. Kauppatase menee ihan päälaelleen. Yrittäjiä kaatuu satamäärin plus heidän työntekijänsä muutama tuhat ilman työtä. Eikä se tee meille ongelmaa kun ostamme ulkomailta kivihiilen ja tiedämme että vuodessa kaivoksilla kuolee muutama tuhat osittain meidän takiamme. Eli Suomessa menee sitten todella mahtavan hienosti. Viherpiipertäjät elävät haluamassaan Impivaarassa. Ei ole turvepölyä. Ei ole turvepaloja. Turverekat ei pilaa tiestöä. Upeaa! Tällaisen Suomen varmasti me kaikki haluamme! Yes!