Oulun Yliopiston sekä Arkkitehtiosaston säilyttävä keskustassa

Kiril Babitsin

/ #51 Uhrauksia

01.12.2012 02:12

"" Miten on muilta pois, jos arkkitehdeillä on omaan opiskeluun soveltuvat tilat? Onko Linnanmaalla sitten asiat niin huonosti, että jotkut alat tarvitsisivat uudet tilat? Sitten pitää viedä sitä asiaa eteenpäin, ei tällaista, että halutaan toisilta ottaa hyvä pois. On tämä ihmeellistä yhteistyötä ja poikkitieteellisyyttä, kun linnanmaalaiset eivät halua arkkareilla olevan mainioita tiloja, ja varsinkin, kun arkkarit itse ovat onnellisia keskustassa. ""

Kyse lienee yliopiston rahoituksesta. Jos rahaa olisi kaikille jaettavaksi niin sehän olisi mahtavaa mutta valitettavasti tilanne taitaa olla täysin toinen. Itse voin tietojenkäsittelyn opiskelijana todeta sen, että meidän laitoksella on täysin ala-arvoiset harjoitustilat Linnanmaalla. Harjoitustilat ovat pieniä ikkunattomia koppeja joihin on ahdettu parikymmentä tietokonetta. Tiloissa ei ole myöskään ilmastointia josta seurauksena luokissa on järjettömän kuuma ja ilma todella tunkkaista. Ei se nyt niinkään voi olla, että kaikki muut tekevät uhrauksia mutta arkkitehtuuri ei voi tehdä. Kompormissien tekeminen on yhteistyötä se nyt vaan on reilua, että kaikilta leikataan samalla mitalla.