Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

jänishousu
Vieras

/ #634 Re: Onko totta? & Nyt kävi näin

28.01.2011 11:34

#630: Käsittämätöntä - Onko totta?

Lautakunnan käsittelemät asiat näkee pöytäkirjasta. Kummankaan kokouksen esityslistalla tai pöytäkirjan tiedoksi saatettavissa asioissa ei ole mitään sairaankuljetukseen liittyvää (eikä ei-julkisia asioita). Tosin kirje on osoitettu johtavalle lääkärille ja lautakunnalle vain tiedoksi, mutta olisi se mielestäni silti pitänyt ottaa esille. Se mitä kahvipöydässä jutellaan ei ole kaupungin päätöksentekoa. Tämä kannattaa muistaa myös, kun ihmettelitte osallistujalistoja.

#612 ja #621

Päätöksiä tekevät ihmiset, eivät puolueet. Ymmärtääkseni kukaan toimikunnassa tai lautakunnassa kilpailutusta puoltanut ei ole asiaa tällä palstalla kommentoinut. Pyydetty kyllä on:)

#633 Nyt kävi näin

Edellisen kerran, kun asian kilpailutusta tutkittiin, halvimmaksi todettiin palvelun järjestäminen kunnan omana toimintana. Ihmettelet varmaan miksi tuolloin ei sitten näin toimittu. Älä välitä - niin ihmettelen minäkin. Samoin ihmettelen onko veronmaksajan kannalta ok, että tätä halvimmaksi aiemmin todettua tapaa ehdottava aloite sivutettiin (lue esim  s23 viesti #565, s1 viesti #13 ja s12 viesti #287).

>> Palvelun taso voi tosin heikentyä

Taso on jo heikentynyt: s21 viesti #513 ja #517

>> Mikäli heikkenee, on sopimus mahdollisesti irtisanottavissa, vai onko. Kuka tietää (varmasti) ?

Kaupungin ja MG:n sopimuksessa sanotaan:

Siitä poiketen mitä edellä on määrätty, sopimus purkautuu sopimusosapuolten vaatimuksesta ja määräämänä aikana ilman irtisanomisaikaa, jos jompikumpi osapuoli on menetellyt vilpillisesti tai toistuvasti laiminlyönyt sopimusehtojen täyttämisen ja siten vaarantanut valmiuden tai sairauskuljetusten suorittamisen taikka muutoin olennaisesti rikkonut sopimusta.

Sopimus siis on irtisanottavissa vain jos sopimusta rikotaan. Sitä miten irtisanominen voisi käytännössä toteutua, voi taas vain ihmetellä (vrt tämän viestin 1 kappale).

--

Jälkikirjoitus: 25.1. pidetyn kokouksen esityslistaa ei jostain syystä enää löytynyt, kun yritin käydä katsomassa olisiko pöytäkirja jo tullut. Tässähän tulee kohta vainoharhaiseksi;)