SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Kirkkonummi

/ #133 Jatkuu...

29.09.2007 20:42

Jatkan tähän nyt tätä samaa rataa, kun olen vähän eri sivuja lueskellut.
Adressia en missään nimessä allekirjoita. Miksi allekirjoittaisin?
Jos susi tappaisi rakkaan lemmikkini, tappaisin suden, joka sen oli tehnyt ja koko elämän jatkuva susiviha alkaisi. Se on varma. Mutta susi ei ole tehnyt mitään pahaa minulle ja teille, joilla on sama asia, ei ole järkeä myöskään adressia allekirjoittaa. Ketä se auttaa?
Ihminen on itse ajautunut tähän tilaan, viemällä suden elinalueet. Jos susien kotimannut jätettäisiin rauhaan ja niille annettaisiin lisätilaakin, saisivat ihmisetkin olla rauhassa. Susi ei tapa, ellei sen ole pakko tappaa. Se ei tapa muuten vaan, eikä varsinkaan huvikseen. Se tappaa elääkseen. Susipelko on aiheeton, kunhan osaa varautua, jos asuu susialueella. Oma unelmani on, että saisin nähdä joskus suden luonnossa, mutta se taitaa jäädä vain haaveeksi, koska susi karttelee ihmistä, vaikka on nälissään. JOTEN HYVÄNEN AIKA! Ei susi etsi ihmistä tai vain tapa sokeasti kaikkea mitä eteensä tulee. Sen on kyllä tapettava vuoden mittaan paljon elämää, mutta se on se elinehto. Ihmisenkin.

En allekirjoita, vaikka ketään tuskin kiinnostaa.