Kansalaisadressi telakkateollisuuden turvaamiseksi Suomessa

Kari Sutinen

/ #203 Vaarallinen hallitus

16.01.2013 17:02

Suomen nykyinen hallitus on suorastaan vaarallinen Suomelle.
Nyt se on tehnyt sellaisen päätöksen, että on vaarassa tuhoutua elintärkeä teollisuuden ala, jossa meillä on valtava tietotaito ja pitkät perinteet.
Suuri osahan raskaasta teollisuudesta on jo tuhoutunut ja rahat ovat valuneet sijoittajien taskuihin.
Kokoomuksen herrat, etunenässä pääministeri ja aseenkantajansa elinkeinoministeri Jan Vapaavuori hypyttävät hallituksen vasemmistolaisia ministereitä mielensä mukaan, eikä näilläkään ole ymmärrystä ja halua pitää työtä suomalaisilla. Heille näyttäisi n.20000 työpaikan kohtalo olevan ihan sama. Samalla taas pienenevät verotulot ym. ja Suomi eikun kurjistuu.

Mihin tällä pyritään?
Herroja ja rouvia ministereitä arvostetaan EU:n kokouksissa erinomaisina taloudenpitäjinä. Heidän on sanottu hoitaneen työnsä mallikkaasti.
Niinpä.
Sulkia hattuun tulee siitä, että lapioi rahaa konkurssikypsille maille, niille joilla ei ole mitään aikomusta maksaa koskaan takaisin hölmöille ja anteliaille. Sellaiselle nauretaan. Myös ranskalaiset nauravat makeasti, saatuaan kuin lahjaksi laivatilauksen. Siellä osataan ja halutaan pelata oman maan pussiin.
Nyt suomalaiset sitten lähtivät naurettavasti vielä marisemaan päätöksen laillisuudesta, sen jälkeen kun huomasivat katkerasti tehneensä mahtavan munauksen. On turha potkia, kun on housussa jo.
Hallituksella näyttäisi olevan tarkoituksena nitistää myös ne viimeiset vanhat ammatimiehet, joita Suomessa vielä on vähän jäljellä. He kun eivät ole enää poikasia, eivätkä kielitaidottomia, heille kun pitää maksaa vähän palkkaakin ja he toimivat ammattiliitoissa. He ovat hankalia, kun osaavat vaatiakin jotain, sitä mikä ammattitaitoiselle suomalaiselle kuuluu.
Kun nämä saadaan pois pelistä, voi ulkomailta tuoda lisää halpatyövoimaa ja kassavirta omistajille ja suursijoittajille kasvaa. Taas tulee sulkaa hattuun hallitukselle EU:n herroilta ja suuromistajilta. Kehu hivelee ja raha ratkaisee. Ainakin silloin kun se tulee runsaana omaan pussiin. Sillä ei väliä, miten Suomen käy.