Säilytetään Kaupin rannat rauhallisina ja luonnontilaisina

Sanna Junttanen

/ #10 Re:

16.01.2013 18:11

#9: Sanna Junttanen -

Kauppi-Niihaman rantapolkua voitaisiin tehdä käyttäjäystävällisemmäksi pienilläkin toimenpiteillä. Pahimpien juurakoiden yli ja kosteissa paikoissa voitaisiin käyttää pitkospuita. Myös jonkinlaista kateainetta olisi mahdollista levittää epätasaisille tai pahasti kuluville kohdille. Joillekin kohdin voisi tehdä pieniä maisemankatselupaikkoja joista pääsisi paremmin katsomaan taivasta ja järveä.

Useita metrejä leveitä baanoja kyllä riittää, mutta rauhallisia, liikenteen melulta vapaita ja yötaivasta säästäviä luontopolkuja ei pahemmin löydy. Meitä käyttäjiä on niin erilaisia eikä kaikkea tarvitse pistää sileäksi vain siksi, että ihminen niin haluaa. Tuolla on mukava käpytellä koiran tai lasten kanssa, maastopyöräillä, kuunnella lintuja, katsella maisemia, metsää ja tähtitaivasta... On liian monia syitä pelastaa nuo arvokkaat rannat.

Kiitos jälleen teille kaikille! Tämä adressi viedään päättäjille todennäköisimmin tämän kuun lopussa. Aikaa allekirjoittaa on vielä ensi viikko. Ottakaa halutessanne kantaa hankkeeseen, yhteyttä päättäjiin tai kirjoittakaa lehtiin. Myös Tämän adressin mukana teidän äänenne kuullaan.