Ajokortti autoon jo 17 vuotiaalle.

Sebastian Söderholm

/ #9 Ei todellakan!

01.10.2007 06:14

Eihän tätä kannata kukaan muu kuin ala-ikäiset juniorit. Niinkuin aikaisemmin joku mainitsi, niin liikenteessä on jo aivan liikaa ihmisiä, joilta kortti pitäisi ottaa pois. Ainoa syy minkä takia voisi asiaa jopa harkita, on maalla asuvien tarpeita huomioiden. Ymmärrän että maalla ei ole kauppaa joka korttelin takana, eikä terveysasemaa muutaman metropysäkin päässä. Varmasti helpottaisi monenkin elämää. Mutta aivan niinkuin monessa muussakin asiassa niin ikärajalla on tarkoitus. 18-vuotias ei välttämättä ole valmis hallitsemaan autoa. Ei sen takia etteikö hän osaisi, varmasti osaakin, mutta koska ei ole henkisesti valmis siihen. Jos ikärajaa taas laskettaisiin niin liikennekuolemat aivan varmasti lisääntyisi. 16-vuotiaana saa suorittaa kevytmoottoripyöräkortin, jolla tulisi pärjätä kesät.

Ennemmin tulisi ikärajaa nostaa, eikä missään nimessä alentaa. Olisipahan ainakin nuorilla aikaa säästää rahaa ja ostaa kunnon turvallisen auton.

En varmasti allekirjoita.