Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Tapio Keihänen

/ #111 Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 4

03.02.2013 14:43

Tähän mennessä tapahtunutta: Pyörätie, joka hävisi! Koiraa jalkakäytävällä ahdistellut pyöräilijä! Tiehen kasvanut puu! Pyörät ovat ajoneuvoja, kuten autotkin, jolloin autollahan voi ajaa ja pysäköidä pyörätielle!

Matka jatkuu hämmentyneissä oloissa. Onneksi aurinko sentään paistaa, sateellahan nyt kurjaa olisi. Mutta on täällä vissiin joskus satanut! Täällähän on kasvanut KAKSI PUUTA pyörätielle ja vieläpä oikein hienoon muodostelmaan. "Kyllä muuten penskana olisi ollut jännää pujotella noiden puiden ympärillä kahdeksikkoa!" tuumii sunnuntaipyöräilijämme ajaessaan tästä: http://goo.gl/maps/6kpmV. Toivottavasti nyt tämän metsikön takaa ei kuitenkaan tule ketään vastaan, kun tämä kaksisuuntainen pyörätie on muutenkin turhan kapea nykyiselle pyöräliikenteen määrälle.

Niin, sieltä voi tulla pyöräilijöiden lisäksi myös jalankulkijoita, vaikka tämä pyörätie nyt onkin tällä kohdalla nimenomaan pelkkä pyörätie. Välillä esimerkiksi turistibussi saatetaan pysäköidä jalkakäytävälle (tosin joskus tasapuolisuuden vuoksi myös pyörätielle), että japanialaiset turistit pääsevät kuvaamaan Finlandia-monumenttia, http://goo.gl/maps/xOhZ4. Hassunnäköinen torvikokoelma!

Pyörämatka jatkuu seuraavassa numerossa! Pysy kanavalla! SEURAAVAKSI VIIMEINEN JAKSO!