Lasten ja nuorten huostaanotot oikeudenmukaisiksi.

- Todistustaakka huonosta vanhemmuudesta lastensuojelulle vanhempien sijasta ja kriteerien pitäisi olla paljon tiukemmat
-Huostaanoton käsittelyt käräjäoikeuksiin nykyisen Hallintooikeuden sijasta.
- Lapsen omat toiveet otettava huomioon paljon nykyistä paremmin

- Kaikki sellainen lastensuojelun yksityistetty tuottaminen lopetettava missä lastensuojelulaitoksen taloudellinen intressi on antaa puolueellista tietoa jotta huostaanotto alkaisi / jatkuisi. Yksityistetyissä huostaanotoissa lapsella pitäisi olla lain takaama oikeus tulla säännöllisesti puolueettoman tahon (ei lastensuojelulaitoksen) kuulemaksi, jossa pohdittaisiin onko huostaanottojen tarpeellista jatkaa

-Lapsi/lapset kotiutettava välittömästi, kun huostaanoton perusteita ei enään ole.
-Yhteydenpitoa vanhempiin / sukuun ei tulisi rajoittaa kuin ääri tapauksissa joihin on oltava painavat syyt ja näyttöä tämän suhteen, että yhteydenpito haittaisi lasta vaurioittavasti.

Paremman lastensuojelun puolesta ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Täytä alla oleva lomake allekirjoittaaksesi tämän adressin, jonka on laatinut Paremman lastensuojelun puolesta ry. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Tulisiko viikottainen työaika lyhentää 35 tuntiin?