LEIKKIPUISTO RENKOON

MLL:n Rengon yhdistyksen vetoomus Rengon kunnalle leikkipuiston rakentamisesta Pääskysenpolun ja Rastaanpolun väliselle viheralueelle

Yhdistyksellemme on tullut aloitteita Rengon kunnan asukkailta, kotiäideiltä/-isiltä ja perhepäivähoitajilta sekä yleensä lapsiperheiltä, että vetoaisimme Rengon kuntaa
rakennuttamaan ja rahoittamaan leikkipuiston sekä huolehtimaan sen kunnossa pidosta.

Leikkipuiston kaltaista ”olohuonetta” on kaivattu kylälle jo pitkään. Päiväkotien ja koulujen pihoihin kun ei yleisesti päiväsaikaan voi mennä, ja talviajankin ollessa pitkä ja pimeä niin täytyisi olla paikka johon voisi mennä lasten kanssa leikkimään ja toisten vanhempien kanssa vaihtamaan kuulumisia. MLL:n Rengon yhdistyskin voisi tulevaisuudessa olla leikkipuiston toiminnassa mukana järjestämässä leikkituokioita ym. toimintaa, mikäli saamme palkattua työntekijän yhdistyksellemme.

Aloitteissa on toivottu, että puisto olisi alueella johon voisi myös kauempaakin Rengosta tulla esimerkiksi autolla, joten olisi hyvä jos paikka olisi sellainen johon saisi autonkin parkkiin.

Leikkipuiston paikaksi ajattelimme Pääskysenpolun ja Rastaanpolun välisen viheralueen siksi, että sen on sopivasti lähellä asuintaloja, jolloin mahdolliset ilkivaltatapaukset jäisivät vähäiseksi naapuruston tarkkailun vuoksi. Alueella myös asuu perhepäivähoitajia ja lapsiperheitä, ja koska sen on jo valmiiksi puistoalueeksi kaavoitettu. Paikka on lähellä koulua, jolloin autonkin saisi kohtuullisen lähelle parkkiin koulun parkkialueelle.

Olemme yhdistyksen voimin keränneet nimiä vetoomuksen tueksi Rengon kunnan asukkailta yhteensä _______ nimeä.

Rengon kunta voisi ajatella myös tulevaa kuntauudistusta ja ratkaisua leikkipuiston rahoitukselle ”Suur”-Hämeenlinnalta tai jopa hakea mahdollisesti leikkipuistolle EU- rahoitusta.

Toivomme että vetoomuksemme käsitellään mahdollisimman tarkasti ja tahdomme siitä päätöksenne kirjallisena.

MLL:n Rengon yhdistys