Vetoomus Päijänteen mökki-ja ulkoilualueen säilyttämiseksi

Sysmässä sijaitseva Lahden kaupungin omistama ulkoilualue aiotaan lopettaa ja siirtää kokonaisuudessaan nuorisotyön käyttöön.
Katsomme, että n.250 hehtaaria käsittävästä alueesta voidaan jättää n.3 hehtaarin alue vaunuilijoiden, veneilijöiden sekä muiden ulkoilijoiden käyttöön.
Tällä vetoomuksella tahdomme vastustaa toimenpidettä sekä pitää alue toiminnassa.
Alueen toiminnan loppuessa jäisi n. 60 vaunukuntaa sekä lukuisa määrä veneilijöitä sekä saariin kulkijoita ilman ympärivuotista vapaa-ajan paikkaa. Lisäksi Vähäniemessä viihtyy paljon lahtelaisia ulkoilemassa eri muodoissa viikonloppuisin.
Pääasiassa lahtelaisia, mutta myös muualta lähikunnista on alueella viihtynyt ihmisiä jo vuosikymmeniä. Jotkut jopa 30 vuotta. Nykyisistä käyttäjistä suuri osa käyttää aluetta ympärivuotisesti kesämökin tapaan. Alueen siirtäminen ainoastaan nuorisotyön käyttöön merkitsisi karavaanareiden pakkoa "vaihtaa maisemaa".
Toivomme tämän vetoomuksen tuottavan tulosta (allekirjoituksia), jotta asiasta päättävät tahot ymmärtäisivät kuinka tärkeä paikka Sysmä ja Päijänteen mökki- ja ulkoilualue on ihmisille ja saisimme toiminnan jatkumaan.