Joensuun kotihoidon tuen kuntalisä säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kuntalisä säilyy Joensuussa!

2011-12-02 10:01:34

Seuraavat sitaatit ovat peräisin kokouksen KV:28.11.2011 pöytäkirjasta:

Talousarvio 2012 ja taloussuunnitelma 2012-2014

- s. 49-50 lasten kotihoidontuen kuntalisää koskeva määräraha korjataan vastaamaan tällä hetkellä voimassa olevia myöntämiskriteerejä. Lisätään tekstiin lause: "Kaupunginvaltuusto velvoittaa kaupunginhallituksen selvittämään ennen talousarviovuoden alkamista lasten kotihoidontuen kuntalisän  myöntämiskriteerit/vaikuttavuus ja tuen vaikutukset palvelujen kysyntään."- s. 53 tehdään lasten kotihoidon kuntalisää koskeva lisäys.

Puheenjohtaja totesi talousarvion vuodelle 2012 ja taloussuunnitelmanvuosille 2012 – 2014 tulleen kokonaisuudessaan käsitellyksi ja hyväksytyksi edellä merkityllä tavalla.

Hyvää matkaa adressi

2011-11-23 17:38:37

Kiitos kaikille allekirjoittaneille ja hengessä mukana olleille.

Adressi on luovutettu suunnitelman mukaisesti tänään iltapäivällä. Tästä eteenpäin sen polku johtaa kaupunginvaltuuston nähtäväksi. Valtuusto päättää asiasta maanantaina 28.11.2011. Toiveikkain mielin jäämme odottamaan kuntalisän tukea joensuulaisten pienten lasten kotihoitoon tulevien vuosien ajalle.

Allekirjoitusten kerääminen päättyy tähän.

Tilannekatsaus

2011-11-16 15:33:29

14.11.2011 kaupunginhallitus päätti esittää valtuustolle seuraavaa:
"Lasten kotihoidontuen kuntalisää koskeva määräraha korjataan vastaamaan tällä hetkellä voimassa olevia myöntämiskriteerejä. Lisätään tekstiin lause: Kaupunginvaltuusto velvoittaa kaupunginhallituksen selvittämään ennen talousarviovuoden alkamista lasten kotihoidontuen kuntalisän myöntämiskriteerit/vaikuttavuus ja tuen vaikutukset palvelujen kysyntään."

Allekirjoitusten kerääminen adressiin jatkuu vielä lähipäivien ajan. Adressin ottaa vastaan keskiviikkona 23.11.2011 kaupunginvaltuutettu Timo Elo.

Suuri kiitos kannustavista kommenteista ja allekirjoituksista.

Kiitos kannatuksesta

2011-10-31 10:35:28

Kaupunginhallitus antoi syyskuussa 2011 talousarvion valmisteluohjeen, jonka mukaan kuntalisää ei enää ensi vuonna maksettaisi. Siitä lähtien yhteydenottoja on tapahtunut eri tahoille Joensuun hallintoa. Kysymyksiä ja kannaottoja on esitetty ja saatu asialliset vastaukset. Kuntalisän (mahdollisen) leikkauksen vaikutukset on koottu ja perusteluja esitetty kuntatalouden, arvoperusteiden ja hallintomenettelyjen näkökulmasta. Perustelut on annettu laajahkona yhteenvetona tiedoksi kaupunginhallituksen jäsenille ja valtuustoryhmien puheenjohtajille. Päättäjät ovat kiittäneet yhteydenotosta ja kuntalisän asiallisista perusteluista. Adressi on useiden henkilöiden allekirjoittama päättäjille suunnattu poliittinen julkilausuma ja tämän adressin tarkoitus on toimia kaiken muun jo tehdyn vaikuttamisen tukena. Kuntalisään liittyviä faktoja on luettavissa Joensuun kaupungin internet sivuilla erinäisissä asiakirjoissa.

Suuri kiitos Teille jotka olette jo allekirjoittaneet. Adressi on poikinut ilahduttavan paljon kannustavaa palautetta. Edelleen odotamme lisää allekirjoituksia.