Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen, uusi yritys

2013-05-27 08:09:39

Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto on aloittanut alusta Mechelininkadun suunnittelun ja yrittää uudelleen runnoa läpi katusuunnitelman lähes alkuperäisessä muodossaan. Taas yritetään lopettaa joukkoliikenne Hesperiankadun ja Arkadiankadun väliltä poistamalla raitiovaunu 8:n Caloniuksenkadun pysäkki, kaataa Mechelininkadun hienon puistobulevardin puut, kaventaa jalkakäytäviä, poistaa asukaspysäköintipaikat  ja tehdä Mechelininkadusta 4-kaistainen Jätkäsaaren moottoritie.

Suunnitelmasta tehtiin tammikuussa noin 40 valitusta, ja se on jo kertaalleen hylätty yleisten töiden lautakunnassa. Tästä huolimatta kaupunki osoittaa taas kerran, että se vähät välittää kaupunkilaisten omaa ympäristöään koskevista mielipiteistä. Myös Runeberginkadun liikennesuunnitelmat yritetään saada uudelleen läpi alkuperäisessä muodossaan.

Keskustelu näistä aiheista on alkanut viraston nettisivuilla osoitteessa

Sivuilla voi kommentoida myös muita ajankohtaisia liikennesuunnitelmia.

Liikenneilta 30.5.13

Töölön ajankohtaisia liikennehankkeita esitellään Töölön liikenneillassa torstaina 30. toukokuuta kaupunkisuunnitteluvirastossa osoitteessa Kansakoulukatu 3. Tapahtuman näyttely alkaa kello 16 ja keskustelutilaisuus kello 18.

Kommentoikaa ja osallistukaa!

Taas tarvitaan kipeästi asukasaktiivisuutta, jolla saadaan kansalaisten omat näkökulmat esille.

Anna-Maija Gruber

Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

2013-03-27 11:06:50

Helsingin joukkoliikenteen heikentämistä, raitiovaunu 8:n pysäkkien vähentämistä ja Mechelininkadun puistobulevardin tuhoamista vastustava adressi on toimitettu kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäelle ja yleisten töiden lautakunnan jäsenille.

Adressista tuli se väline, jolla saatiin luotua keskusteluyhteys yleisten töiden lautakuntaan ja samalla osa sitä prosessia, joka on johtanut Mechelininkadun katusuunnitelman palauttamiseen uudelleen valmisteluun. Myös Helsinginkadun ja Runeberginkadun liikennesuunnitelmat on palautettu uudelleen valmisteltaviksi.

Kiitos kaikille allekirjoittajille ja adressia asiallisesti kommentoineille keskustelijoille.

Kaupungilla on nyt tilaisuus osoittaa, että se haluaa oikeasti kuunnella kaupunkilaisten mielipiteitä oman asuinympäristönsä kehittämisestä.

Anna-Maija Gruber