Ratikka Pispalan valtatielle

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi on suljettu

2014-07-05 18:54:37

Ratikka Pispalan valtatielle -adressi on nyt suljettu. Pispalan ystävät -kansanliike luovutti 26.5. 2014 Tampereen kaupunginvaltuustolle adressin, johon sisältyivät tämän adressin allekirjoitukset. Adressia kerättiin myös paperiversiona. Yhteensä yli 4000 allekirjoittanutta kannatti pikaratikkaa Pispalan valtatielle. Kiitos kaikille adressiin osallistuneille!

- Pispalan ystävät

Pispalan Ystävät

Pispalan valtatien ratikkalinjauksen puolesta

2014-03-11 16:12:33

Kansanliike Pispalan valtatien ratikkalinjauksen puolesta

Tampereen kaupunki päättää pikaraitiotien rakentamisesta kevään 2014 aikana. Avoinna on edelleen kaksi reittivaihtoehtoa keskustasta Lielahteen: Paasikiventie ja Pispalan valtatie. Kaupunginvaltuuston päätettäväksi asia tulee 26.5.2014. Ratikkahanke on hyvä, sillä se vähentää yksityisautoilun ja bussien aiheuttamia meluhaittoja, tärinää ja ilmansaasteita.

Pispalan valtatien reitti on saanut 84 % kannatuksen alueen asukkailta (http://www.tampere.fi/material/attachments/v/6GdP5nOqT/valiraportti140513.pdf). Myös asiantuntijalausunnot ovat suosittaneet yhtenäisesti Pispalan valtatien reittiä.  Tampereen kaupungin nettikyselyssä (24.1.–9.2.2014) Pispalan valtatien reitti herätti 41 puoltavaa keskustelua, joita sadat kaupunkilaiset kannattivat. Paasikiventien reittiä puolsi kaksi kyselyyn vastannutta.

Tästä huolimatta kaupunginhallitus on kuitenkin ohittamassa kansalaisten ja asiantuntijoiden näkemykset. Se ajaa ratikkareittiä Paasikiventielle, junaradan ja Näsijärven väliin. Tällä linjauksella ohitetaan koko Pispala sekä junaradan vuoksi menetetään tulevaisuuden mahdollisuus jatkaa ratikkareittiä Länsi-Tampereen suuntaan.

Pispalan valtatien reitillä sijaitsevat Tipotien terveysasema, Tredun toimipisteet, Pyynikin alueen koulut, asutus, työpaikat ja palvelut. Paasikiventien reittivaihtoehdossa jäisi mottiin Pispalan lisäksi Haapalinnan kylä, Epilä, Rahola, Tesoma ja koko läntinen Tampere.

Kansanliike haluaa herättää keskustelua mediassa ja kutsuu tamperelaisia mukaan vaikuttamaan Tampereen tulevaisuuteen. Haluamme kuulla tamperelaisten ja kaupunginvaltuutettujen näkemyksiä ratikkalinjauksesta. Olemme perustaneet Pispalan valtatien linjausta kannattavan nettiadressin (http://www.adressit.com/allekirjoitukset/ratikka_pispalan_valtatielle/).