Adressi Oulun nuorisotalojen uudistunutta käytäntöä vastaan

Oulun kaupungin nuorisotoimi on uudistanut nuorisotalojen käytäntöä ja syyskuun alusta lähtien nuorisotaloilla ei enää ole saanut olla öisin keskiyön jälkeen.

Oulun yliopiston roolipelikerho CRYO ry on pitänyt nuorisotalolla yli 40 kertaa päihteettömän, avoimen, nuorille aikuisille suunnatun pelitapahtuman nimeltä Maracon. Tapahtuma on ollut yli kymmenen vuoden ajan viikonlopun mittainen ja jatkunut yön yli. Öisin nuorisotalolla on pelattu rooli- ja lautapelejä kuten päivällä. Paikanpäällä on myös majoitettu ulkopaikkakuntalaiset.

Uudistunut käytäntö määrää, että meidän täytyy poistua nuorisotalon tiloista yöksi, klo 00.00 - 08.00 väliseksi ajaksi. Tämä rajoittaa ydintoimintaamme, Maracon-pelitapahtuman pitämistä ja aiheuttaa ongelmia tapahtuman jatkuvuudelle. Paikalta poistuminen ennen keskiyötä ja tapahtuman uudelleen avaaminen aamulla vähentävät kävijöitä sekä vaikeuttavat pelien toteutumista suunnitellusti.

Uudistus ei ainoastaan estä CRYO ry:n toimintaa, monen muun järjestön toiminta on myös rajoittunut uudistuksen myötä, järjestöt kuten Oulun Manga- ja Animekerho OMAKE ry, Kultu ry ja Oulun Tanssipellaajat ry ovat joutuneet rajaamaan tapahtumiensa kestoja ja perumaan tapahtumia.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Oulun nuorisotalojen uudistunut käytäntö poistetaan, jolloin nuorisotaloilla saa jälleen järjestää toimintaa keskiyön jälkeenkin.

Tämän kansalaisadressin allekirjoittamalla annat tukesi edellä olevalle asialle.

Mikko Hyvönen - CRYO ry Puheenjohtaja    Ota yhteyttä adressin tekijään