Alastarolla säilytettävä lääkäripalvelut viitenä päivänä viikossa

Alastaron Terveysasemalla on lääkäri enää maanantaisin ja joskus keskiviikkoisin. Alastaron terveysasemalla pitää olla lääkärin vastaanotto viitenä päivänä viikossa. Täällä asuu paljon ikääntyneitä ihmisiä, joilla ei ole autoa eikä ajokorttia ja on erittäin hankalaa päästä kauemmaksi lääkäriin. Lisäksi täällä asuu paljon lapsiperheitä ja toisella vanhemmalla ei välttämättä ole kotona autoa käytettävissään toisen vanhemman ollessa autolla töissä.

Miten lähdet sairaan lapsen kanssa ilman autoa kauemmaksi lääkäriin ja mukana on vielä perheen muita pieniä lapsia? Matkustusaika lääkärin odotusaikoineen tulee kohtuuttoman pitkäksi pienelle kipeälle lapselle.

Muina päivinä lääkärin vastaanotto on ilmeisesti siis Loimaalla. Olisi paljon järkevämpää, että yksi lääkäri ajaa tänne kuin se, että lukuisat potilaat kulkevat päivittäin lääkärin vastaanotolle Loimaalle.

Loimaan Lehdessä 25.11.2014 aluesairaalan johtava lääkäri totesi, että "onhan se järkevämpää, että yksi lääkäri liikkuu kuin se, että monet potilaat liikkuvat. " Jutussa käsiteltiin Tyksin erikoislääkärien käyntejä Loimaalla.

Sama asia pätee tässä Alastaron asiassa.