Arlindoa ei saa karkoittaa suomesta

Arlindo (nimi muutettu), ollaan karkoitamassa suomesta. Hän on entinen lapsisotilas. Hänen äitinsä murhattiin hänen silmiensä edessä ja nyt koko muu perhe asuu suomessa.Hän on asunut suomessa 6 vuotta ja hän osaa hyvin suomea.Hänellä on suomalainen avovaimo, jonka kanssa hän on kihloissa.Jos hän palaa Angolaan, hän on suuressa vaarassa, koska paenneena vastarintaliikkeen lapsisotilaana sekä Angolan että Cabindan armeijat voivat uhata hänen henkeään. Vastaavista tapauksista on useita todisteita. Silti maahanmuuttovirasto haluaa karkoittaa Arlindon takaisin Angolaan, missä häntä odottaisi tuntemattomaksi käynyt maa ilman sukulaisia tai ystäviä ja jatkuva hengenvaara sekä vaino. Ihmiset, jotka päättävät Arlindon karkoituksesta eivät ole ikinä nähneet miestä. Arlindo odottaa tällä hetkellä lopullista päätöstä säilöönottokeskuksessa.Ilmeisesti maahanmuuttovirasto näkee, että hän yrittää "väärinkäyttää" jotain pykälää x, jossa turvapaikan saa entisessä kotimaassaan vainottu/ hengenvaraan joutuva. Oikeaa nimeä ei olesen takia, että hän pelkää liikaa, eikä halua tuoda sitä julkisuuteen.

rositsa kauppinen    Ota yhteyttä adressin tekijään