EERIKAN PUOLESTA-vaadimme syytetyille tuomiot virkarikoksista

Lähes kolme vuotta sitten pieni Eerika kuoli hitaan ja tuskallisen kuoleman, mitä ennen hän joutui kärsimään julmasta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta ja kidutuksesta. Kuten tiedämme, pääsyylliset on jo tuomittu elinkautisiin vankeusrangaistuksiin murhasta sekä korvauksiin - nyt vaadimme että loppukin oikeus toteutuu!

Vetoamme tuomioistuimeen, että kaikkien 11 syytetyn tuomitaan syyllistyneen virkavelvollisuuden rikkomiseen. Erityisesti vaadimme, että Eerikan asioita hoitaneet sosiaalityöntekijät tuomitaan, koska he olivat pisimpään ja läheisimmin tekemisissä Eerikan asioiden kanssa, ja aivan varmasti syyllistyivät useaan otteeseen virkavelvollisuuksiensa laiminlyömiseen.

Ei voi olla mahdollista, että pieni lapsi kärsi ja kuoli näin, eikä kukaan syytetyistä "ole tehnyt virheitä".

Eerikan asioista päävastuussa olleella sosiaalityöntekijällä ei tunnu olevan muuta sanottavaa puolustuksekseen, kuin että "isän naisystävä vaikutti huolehtivan Eerikasta hyvin" ja "isä vaikutti hyvin yhteistyöhaluiselta ja -kykyiseltä". Eikö tällaisen "ranskalais-marokkolaisen Nadjan, joka on 47-vuotias ja odottaa nelosia" pitäisi vaikuttaa kenestä tahansa terveellä järjellä varustetusta ihmisestä vähintäänkin kyseenalaiselta? Saati sitten kykenevältä huolehtimaan alaikäisestä? Lisäksi, koska sosiaalityöntekijät tiesivät kummankin valehdelleen useista asioista, eikö mielessä edes käynyt että he voisivat valehdella myös Eerikan hoidosta ja kotiolosuhteista, yksinkertaisesti huijata ja näytellä? Eivät lastensuojelun piirissä työskentelevät ihmiset voi eivätkä saa olla näin naiiveja!!! Vielä raskauttavammaksi asian tekee Eerikasta tehdyt 10 lastensuojeluilmoitusta - niihin riittämätön reagointi on aivan törkeää virkavelvollisuuden laiminlyömistä.

Myös Eerikaa hoitaneiden lääkäreiden ja hoitajien työnkuvaan kuuluu tunnistaa pahoinpitelyn uhri, tässä ei voi olla mitään tekosyitä ja puolusteluja!!!

Johan se tärkein kiteytyy sanassa lastenSUOJELU. Se on olemassa jotta lapsia suojeltaisiin, ja mitään tällaista ei saisi päästä ikinä tapahtumaan. Kuinka moni muu lapsi kärsii tälläkin hetkellä, tällaisten epäpätevien henkilöiden laiminlyöntien takia?

Kaikki arvokas tässä maailmassa on puolustuskyvytöntä. Pieni enkeli Eerika, tämä on sinulle. Sinulle ja kaikille muille lapsille. SUOJELLAAN HEITÄ.

Satu Koskivirta-Ferro    Ota yhteyttä adressin tekijään